tisdag 18 augusti 2009

Min egen Jamie Oliver!

(Jag: Vad gör du?
Rufs: Jag pratar med publiken. I matlagningsprogrammet, alltså.)

Japp, jag har faktiskt en sådan. En alldeles egen.

Vi fick massor av plommon av tjejen som jag jobbar hos (hon har ett plommonträd i sin trädgård). "Vi gör sylt!" säger Rufs, och ställer sig vid spisen. En minut senare har han något som doftar alldeles finfint på gång i en kastrull, och en stund därefter har vi jättegod plommonsylt, som till och med är osockrad!

Han är som Jamie Oliver, fast lite snyggare och lite mer min :) Det bästa är att han pratar engelska för sig själv också, mest när han lagar mat...så han tror nog själv att han är Jamie.

3 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad gott det låter

Jenna sa...

Kan verkligen tänka mig det. Man måste ju bli totalt kraftlös efter ett tag? Aldrig provat fasta dock, och som du säger så för det ju ngt gott med sig :)

Instruerar ingenting ännu. Har gått "teoridelen" av utbildningen och håller på och velar mellan vad jag ska välja, men det lutar åt spinning :) Vad roligt att du har instruerat! Vilken träningskedja körde du på? Har du något hett tips på vad som kan vara lämpligast att börja med vad gäller Aerobic eller spinning? :)
Har du funderingar på att börja instruera igen?

Duchess sa...

Haha kan det bli bättre liksom?! Det närmaste man kommer äkta vara så att säga :P