torsdag 20 augusti 2009

En skön förmiddag, minsann!

Så här såg det ut där vi åt frulle! De stekte pannkakor bakom disken, och alla skyltar var på engelska... Kändes som att vi hamnat i USA!
Här är han! Mannen i mitt liv och min stora, stora kärlek! Han är bäst. Totalt, jäkla superbäst!
Pannkakorna som Rufs åt. Jag smakade inte, för de stektes på samma stekbord som bacon, och det vill jag minsann inte smaka på!
Mmm... Kaffe!! Rufs ville att hans pannkakor skulle vara med på bild också, så det fick de.
Min frukost!
Vi hamnade på Eko Store, och köpte varsin ekologisk dricka! Rufs's var mycket godare än min, så jag snyltade på den hela tiden...

Efter besöket på pacemakermottagningen blev det en två timmar lång promenad, och en frukost på världens mysigaste lilla USA-inspirerade ställe, "Egg & Milk". Har aldrig varit där förut, men det var jäkligt retro och mysigt, och personalen var klädda i sådana riktiga servitriskläder, och de serverade amerikanska pannkakor med diverse tillbehör, ägg och bacon, milkshakes, jordnötssmör och diverse andra amerikanska typiskheter. För mig blev det en spenatbagel med creme cheese och lite jordnötssmör, en latte på soyamjölk och yoghurt med passionsfrukt. Rufs åt pannkakor också :) Jag älskar att strosa runt på stan med Rufs, och jag blir lite mer kär i honom för varje dag som går!

Det gick bra hos pacemakersköterskan, och hon lyssnade verkligen på mig när jag sa att allt inte verkar stämma! Hon ändrade inställningarna så att ryckningarna i armen ska försvinna, och ställde in så att pacemakern följer med hjärtrytmen när pulsen går upp, eftersom jag tränar så mycket. Jag berättade också om att jag ibland blir blå om läpparna och får kramp runt hjärtat som strålar ut mot högerarmen när jag tränar, så hon bokade en tid med läkaren åt mig så jag får göra ett arbets-ekg. Gött! Hon sa även att jag skulle ta det lite lugnt med träningen... Men definitionen på lugnt bestämmer man väl själv, eller? ;)

Nu ska jag plugga lite, innan funken ikväll.

Förresten så hörde de av sig om jobbet, och det verkar som att jag kommer få det!

Inga kommentarer: