måndag 17 augusti 2009

Seg kväll...

(Bilden har inget med inlägget att göra, men har ni ätit glassbanan någon gång? Rufs gjorde det till oss för någon vecka sedan, och det var verkligen gott! Tydligen så åt han och hans syskon det när de var små :) Jag tycker det är ett grymt alternativ till vanlig glass, och även för att stilla sötsug! Visst, det är kolhydrater, men det är ju bara en banan, liksom... Så, sätt en banan på en pinne och stoppa in den i frysen tills den känns hård nog att kallas för glass! Det är säkert gott att doppa den i smält choklad innan den fryses också, om man vill lyxa lite!)

Jag är riktigt, riktigt trött. Trots att jag tagit det superlugnt på jobbet idag så är jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna, så jag ska definitivt krypa ned under täcket strax. Jag ska ju jobba imorgon också, och innan jobbet har jag en del att fixa och dona med.

Jag tror att halsen och örat börjar bli liiiite bättre nu, så förhoppningsvis så är jag snart frisk. Jag vill träna!!! Åh, vad jag längtar!

För övrigt så har jag endast 180 kr att leva på fram till 27e, och 60 kr av dem måste gå till avgiften hos pacemakermottagningen, dit jag ska på kontroll på torsdag. Det här kommer få bli en budgetvecka.

Nu somnar jag snart. Ursäkta det skittråkiga inlägget. (Nu väger jag 67.5 igen, förresten)

1 kommentar:

carolina sa...

jo, vi har ju vart mycket i kalmar, men faktiskt aldrig ätit på hamnkrogen. vi åt på stället mittemot, "stekhuset".
jag åt massor med "glassbanan" när jag hade ont i visdomstanden. var så skönt att tugga på då, det liksom bedövade med kylan :)
oh, din budget lät inte så kul stackare ;(