onsdag 26 augusti 2009

Fasta, Dag 3.

Idag var jag faktiskt nära att ge upp, om jag ska vara helt ärlig. Inte för att jag kände mig svag, men för att jag var så otroligt sugen på att äta! Jag var med Rufs till Konsum när han skulle handla, och oj vad gott allt såg ut! Dock blev jag sugen på hälsosam mat, som fullkornsbröd med keso, en massa frukt eller quornfärssås :)

Trots svullnaden på morgnarna så verkar jag ha tappat en hel del vatten! Jag är i vanliga fall väldigt "sladdrig" i kroppen för att jag samlar på mig så mycket vatten, men nu kissar jag konstant och det syns/känns bl.a. på armarna att jag tappat vätska. Skönt! Jag tappade 0.8 kg under combaten (och då drack jag ändå ca 1 l vatten) - snacka om att svettas!!

Jag sover bättre också, och huden blir alldeles kladdig eftersom det utsöndras så mycket gifter.

Man ska inte ropa hej innan man är över, som det heter, men just nu så ser jag faktiskt fram emot vad de här 2 sista fastedagarna har att erbjuda. Det är helt klart jobbigast på eftermiddagen (från lunch och fram till träning), men det är jobbigt på ett skönt sätt, underligt men sant, så det kommer säkert gå bra de sista dagarna också!

3 kommentarer:

Saarah sa...

Jag behövde en påminnelse för att våga få iväg det där mailet, vet inte varför det är så svårt ibland. Men nu är det skickat.

Ha en fin dag!

Mikkan sa...

Pepp pepp, du kommer klara det !:)

soffan sa...

Combat är det bästa! Jag är nybliven combatinstruktör, var på min grundutbildning i helgen, och har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv :) Najjs!