söndag 2 augusti 2009

Borde sova.

Jag borde sova nu. Om 6.5 h ska jag upp och träna spinning, och efter det så är det styrka tillsammans med Rufs som gäller, och där efter ska jag jobba fram till 21.45. Jag borde verkligen sova.

Men istället sitter jag och oroar mig för min framtid och det kommande högskoleprovet, och dessutom så undrar jag varför jag inte kan boka klasser på Sats efter kommande torsdag. Jag har ju "o-sagt upp" mitt kort, så det borde vara okej... Får prata med dem på måndag, och hoppas att det finns platser kvar på klasserna tills dess.

Det senare är ett väldigt litet problem om man jämför med högskoleprovet, men ändå.

En annan sak jag funderar över, är varför ingen någonsin frågade mig hur jag mådde, när jag var ung och ätstörd? Jag har verkligen inte ett enda minne av att någon undrade över anledningarna bakom sjukdomen, utan fokus låg hela tiden på ätandet och maten. Kan man göra mer fel, eller?

Oh well, det är länge sedan nu, och nu MÅSTE jag ta mig i kragen och lägga mig... Godnatt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte ensam, det är inte en kotte som frågat mig heller. Och jag förstår inte, borde man inte vara supernyfiken på vad det är som gör att en människa kan utsätta sig själv för en sådan sjukdom? Jag hade INGA kompisar som ifrågasatte. Och märk då att jag läste till sjuksköterska i 3 år, när jag var som sjukast. I efterhand, när jag berättade, så sa flera: åh, ja. Det misstänkte jag nog. Mhm. Människor är fega.

Jag har iallafall lärt mig att fråga. Rakt ut. Det gör inte ondare än att bli ignorerad! Hoppas du har det bra idag, och att du reder ut dina framtidsplaner. Min erfarenhet är att det löser sig, på ett eller annat sätt.

Stor kram, Katarina!

livetoday sa...

HAHAH, sant..men du förstår vad jag menar i alla fall! :D och visst vore det sketkul! :D:D

Louise sa...

svar: usch! det hoppas jag verkligen inte jag får :O hur går det för dig nu då? Kämpa på. kram