tisdag 27 oktober 2009

Trötttrötttrött!

(Frukost! Fast man ser inte ens vad det är... Kameran på datorn är kanske inte den bästa :P Hur som helst så är det ett kokt ägg, majonäs och keso. Det smakade inte ägg alls, så det var gott!)

Dumma, dumma kropp! Tydligen är den inne i någon sådan där strejkperiod när ingenting fungerar. Jag är ständigt jättetrött och får sämre syn, och magen lägger av helt och hållet så att jag aldrig någonsin blir hungrig, och varje gång jag äter så svullnar den upp. Kul.

Nåja, jag har ju lärt mig nu: Det finns inget att göra åt saken, förutom att bita ihop! Jag kan äta hur mycket järntillskott och järnrik mat som helst, men mina blodvärden går inte upp i alla fall...

Jag önskar att jag kunde lägga mig och sova en stund efter jobbet, men det kan jag inte för jag har alldeles för mycket att göra idag. Mina 3 låtar till skolprojektet måste bli färdiga, så jag måste leta upp lite inspiration och skriva som en galning.

Nåja, nu ska jag traska iväg till spårvagnen. Håll tummarna för att jag inte somnar på vägen...

(Träningen ikväll blir i alla fall rolig! "Steamy Windows", vad det nu kan tänkas vara :P)

2 kommentarer:

clara sa...

jadå, tack för att du tar dig tid och svarar, nu hänger jag med betydligt bättre! men jag förstår fortfarande inte hur det här med ätardagar fungerar? jag har läst det någon annanstans också då de sa att om man sköter sig hela veckan så kan man i stort sett äta precis ALLT en dag, som chokladbollar till frukost, chips till lunch osv. hur tusan fungerar det? chockar man kroppen på något sätt, eller vad är det som gör att man inte lägger på sig det i vikt då?

jag vet faktiskt inte om jag skulle klara köra en sådan diet.. jag skulle nog aldrig fixa en strikt diet för när jag utesluter saker så är det det enda jag vill ha ;) men jag ska absolut försöka undvika kolhydrater för, ja jag märker ju hur de ändå inte gör gott för kroppen! men jag skulle inte fixa att "leta" kolhydrater i produker utan utesluter bröd, pasta osv. inte viss youghurt för att den innehåller för mycket kolhudrater.. annars kör jag med kaloriräkning då jag "kan" äta allt men hålla mig inom min kalorigräns..

eh, tack för ditt svar i alla fall :)

J sa...

hmm, du skriver att kroppen inte fungerar som den ska, samtidigt skriver du "Jag önskar att jag kunde lägga mig och sova en stund efter jobbet, men det kan jag inte för jag har alldeles för mycket att göra idag.". kopplat stressen till hur din kropp reagerar?
jag tycker inte alls att det är konstigt att magen är svullen osv. jag har tom funderat på hur långa dygn du egentligen har för att du alltid gör så himla mkt saker.
kanske bör du lägga några saker åt sidan, att ha 2-3 jobb, skola, träning och diverse aktiviteter ÄR sjukt många saker, särskilt när det är nästan alla saker på en och samma dag.
även om man har en helledig dag i veckan så är det inte alltid tillräckligt för kroppen.
är den trött så är den, får den då inte vila så säger den ifrån, även om man själv inte känner av det.
det är inte att leka med, en dag kan det smälla rejält och då går det inte riktigt att laga det igen.