fredag 23 oktober 2009

Budget och måltidsplanering...

Det går hand i hand det där, mat och budget. Självklart. Konstigt vore det ju annars! Den kommande månaden är som sagt väldigt, väldigt fattig för min del, och eftersom vi dels ska iväg på överraskningsäventyr nästa helg, och 13 november bär det även av till Stockholm, så har jag en del extra utgifter. Utgifter för roliga saker förvisso, men ändå utgifter.

Jag är jättebra på att slösa pengar i onödan, och även om jag egentligen inte anser att jag behöver särskilt mycket så är jag ganska lat av mig, och lathet kostar pengar eftersom det ofta leder till att man handlar dyrare mat... Inte denna månad dock. Nu jävlar ska det bli ordning i Bullens bankbok och kylskåp! Först blir det 3 dagar fasta fr.o.m. måndag, men därefter kommer mina matdagar se ut ungefär som nedan. Med vissa modifikationer, såklart. Jag tänker inte vara hur strikt som helst!

Frukost: 1 glas fet yoghurt (typ turkisk eller liknande), linfrö, avocado.
Lunch/middag: Sallad med ovanjordgrönsaker, ost, quorn, tofu, keso, nötter eller liknande, eller
Omelett på 2 ägg, grädde, och riven ost med Vitkålssallad.
Mellanmål: Nötter, te med grädde i, avocado, ostkuber och liknande saker som är enkla att bära med sig.
Kvällsmål: Te med grädde, avocado och en klick keso.

Jag vet att det blir i underkant när det gäller energiintag för någon som tränar så mycket som jag gör, men jag klarar inte av att äta mer! Något är fortfarande fel med min mage, och jag springer på undersökningar var och varannan vecka för att få det utrett, men tills jag vet vad det är så känns det liksom omöjligt att äta mer!

Hur som helst så blir det inte alldeles katastrofalt dåligt, och plånboken klarar av det och jag kommer säkerligen även att nå mina mål. Hoppas jag.

Så det är så här det får bli, for now.

Inga kommentarer: