söndag 11 oktober 2009

J*vla oärliga människor!!!

Den här dagen suger. På riktigt. Det enda som har gått min väg idag är träningen, och den gick riktigt, riktigt bra - och tur var väl det eftersom allt annat verkligen suger...

1. Jag berättade om mina planer på att starta ett eget företag i framtiden, men fick kastat i ansiktet "Men inte kan väl du starta eget? Det klarar väl inte du? Det är ju jättesvårt och jättejobbigt!" Ja, det vet jag att det är, och jag vet att jag kommer få jobba häcken av mig och att det kommer kosta mig blod, svett och tårar och en jävla massa pengar - men det är värt det. Jag tror ju på idén! Tur att Rufs tror på mig i alla fall, annars hade jag nog gett upp.

2. Min tungpiercing har gått sönder. Jag hade en jättefin glaskula på undersidan av tungan, med en bild av kvinno- och mansymbolen i ett och samma tecken, men nu har den lossnat och finns troligen i min mage. Glasbiten har lossnat alltså, själva kulan är kvar, och den har en riktigt vass kant som jag skär mig på. Jag borde köpa en ny kula imorgon, men med tanke på efterföljande punkt så går inte det...

3. NÅGON HAR TAGIT MIN PLÅNBOK!!! Ja, någon har stulit den! På SATS Kompassen, i omklädningsrummet. Saken är att jag är ganska förvirrad, så jag kan ju ha lagt ifrån mig den någonstans när jag låste in mina saker i skåpet, men det spelar ingen roll. Hittar man en plånbok så lämnar man in den. Antingen till polisen eller till stället man hittade den på. Så det så.

I plånboken hade jag mitt betalkort, mina gymkort, en design till en brudklänning jag vill ha (Marika har ritat den), mitt Västtrafik-kort (med två veckors åktid kvar, och självklart har jag inte registrerat det på Västtrafiks hemsida så jag får inga pengar tillbaka) och ALLA PENGAR JAG ÄGER, I KONTANTER!!! Ja, det är sant! Jag äger (eller ja, ägde...) bara 600 kr just nu, och efter träningen tänkte jag gå till insättningsautomaten och sätta in dem på kontot eftersom jag inte vill ha kontanter liggande... Så jävla illa!

Nu är jag helt pank fram till 25e, och måste fuskåka på vagnen eftersom jag även som sagt blev av med mitt spårvagnskort. Jag kommer säkert åka fast och få en bot på 1600 kr, men jag kan inte heller låna pengar av någon och köpa nytt kort, eftersom jag redan ligger back den här månaden. Det hade jag gjort även om jag haft de 600 kr kvar... CRAP! Och jag har ingen mat hemma heller.

Men, om jag hittar 30 snälla människor som vill sätta in 20 kr var på mitt konto så överlever jag månaden ut... Så känner du dig snäll och givmild och har en tjuga över så hojta till, jag kommer vara dig evigt tacksam ;)

(Det låg en dikt i plånboken också, som Rufs skrivit till mig. Det är en av de finaste sakerna jag någonsin fått, och nu är den borta! Jag är alldeles otröstlig. Apropå Rufs så grälade vi i morse, och han fick mig att inse en hel massa saker om mig själv som jag borde insett för länge sedan. Nu ska det bli ändring här, så det så! Det har bl.a. om hur jag hanterar motgångar att göra, och jag tror det hänger ihop med resterna från ätstörningen, men mer om det imorgon!)

4 kommentarer:

Lisa sa...

Fy fan vilken jävla dag! Tänker på dig och önskar att jag kunde ge dig pengar. (Jag ligger också back.) =(

Linda sa...

Nej det är inte sant, vilken skitdag. ledsen för din skull. Blir nyfiken på din företagsidé, kan du berätta mer?
kram

J sa...

lätt att jag sätter in en tjuga. blev av med min plånbok för ngn månad sen så jag vet hur förbannat surt det är. fanns förvisso snälla människor som gav tillbaks den men vissa saker saknas fortfarande, såna saker man aldrig kan få igen i vare sig pengar eller annat.

Saarah sa...

Du får ju ge oss ditt kontonummer! Jag kom på en kvinna med att försöka sno mina skor på samma gym. Människor är bra märkliga...