fredag 23 oktober 2009

BMI

Nu tycker jag iofs inte att BMI är något att gå efter, och särskilt inte om man tränar mycket, eftersom muskler väger mer än fett (eller ja, ett kilo är ju alltid ett kilo - men ett kilo muskler tar upp mycket mindre plats än ett kilo fett) och vikt och BMI kan var ganska missvisande... Men, lite glad blev jag i alla fall när jag insåg att jag äntligen ligger inom vad som räknas som normalt!!

24.4 ligger jag på nu, och det är ju i det övre spannet av "normalvikt". Så har det inte varit på länge. När jag började gå ned i vikt låg jag på 27-någonting. Bra jobbat, Bullen!

Nu ska jag snabbstäda, plugga lite mer inför imorn, laga mumsig omelett och sedan titta på "Ett perfekt mord" klockan 22. Jag kommer vara lagom uppskrämd tills Rufs kommer hem. Han är i Tyskland med jobbet över dagen :(

Inga kommentarer: