onsdag 14 oktober 2009

Konsertdags!

Nu kryper jag ned i sängen, för imorgon är det dags för klassens första konsert tillsammans och jag vill hinna sova ordentligt. Tänkte faktiskt försöka orka gå upp i tid för BodyPumpen 06.45, och i så fall blir det till att stiga upp redan 05.30... Usch och fy! Tror dock det är bra ändå, med tanke på att jag hinner väcka kroppen ordentligt innan det är dags att sjunga. Sång på morgonen är oftast inte min starka sida, och eftersom konserten är redan klockan 10 så är nog bra med lite träning innan...

Och förresten så drack jag chokladkaffet, och precis som Borninjune kommenterade så får folk i sig sjukt mycket flytande kalorier, men jag måste säga att det nog inte gäller mig... Jag dricker nästan aldrig saft, juice eller andra söta drycker, och om jag dricker kaffe eller thé så blir det med en skvätt mjölk i (laktosfri), och det är knappast så att jag kommer upp i för många kalorier p.g.a. den halva decilitern mjölk per dag. Fast chokladkaffe är inte bra i alla fall, men det spelar faktiskt inte så jättestor roll om det blir en kopp då och då. Jag är liksom klar med det där med att få dåligt samvete över det jag äter eller dricker!

Utöver chokladkaffet har det blivit LCHF idag också, och det känns lika bra idag faktiskt! Det blev lite fler frukter (4) än vad som kan verka okej enligt LCHF, men jag vägrar tycka att frukt är dåligt, eftersom frukt har så många andra kvaliteter än just kolhydrater, så det tänker jag äta även i fortsättningen. Jag tror jag skulle gå under utan mina äpplen, nämligen :P

Nu: Kramar, sängen och konsertpepp!

Godnatt!

Inga kommentarer: