torsdag 22 oktober 2009

Hej Midnattsångest!

Att börja kolla statistik på utbildningar och räkna på månadsbudget är inte så bra om man vill sova. Nu sitter jag här kallsvettig och känner det som att jag är förlorad.

I höstas var det 19 sökande från folkhögskola på den utbildningen jag vill gå, och de tog inte in en enda i den urvalsgruppen. Alltså måste jag satsa på högskoleprovet istället, men att jag skulle få över 1.3 känns som en riktig omöjlighet. Det kommer liksom inte att hända. Eller? Fy satan vad jag ska plugga till nästa gång!

Och egentligen så är jag kanske fånig som oroar mig över ekonomin? Det har varit bra mycket värre än så här, och jag har överlevt. Det är ju inte så att jag har skulder upp över öronen den här gången i alla fall... Jag kan ju faktiskt betala alla mina räkningar varje månad numera.

Jag ska försöka tänka positivt och gå och lägga mig. Inget blir bättre av att jag sitter här och funderar.

Imorgon blir det Box med Louise! Jäklar vad jag ska slåss :P Och apropå träning så har jag inte hört något från SATS än. De ville nog inte ha mig.

4 kommentarer:

J sa...

klart du kommer skriva 1.3! vi kommer vara helt grymma på lördag, du ska få se! ;)

J sa...

btw, för sista minutenplugg alternativt till nästa gång (inte för att det kommer behövas, men ändå) en länk till en sida där man kan läsa sig massa onödiga ord http://www.ordprov.se/

"ordspelet" är ganska kul, upptäckte jag nyss

J sa...

ordkaos hette det visst.. haha, förlåt för en miljard kommentarer!

carolina sa...

du får boxa ur dig din oro!! :D