onsdag 28 oktober 2009

Seg-Bulle.

Det blev lunch på stan efter jobbet, tillsammans med min urgulliga kollega Caroline. Vi åt på Kiwii, som ligger vid Grönsakstorget i Göteborg. Helt grymt ställe, där man kan mixa sin egen sallad för 79 kr. Dyrt, javisst - men det var helt klart värt det!

I min sallad hade jag isbergssallad, tomat, gurka, solrosskott, groddar, keso, ägg, fetaost, vanlig ost, sparris, soltorkade tomater och säkert något mer som jag glömt också... Och Rhode Island-dressing till det. Man fick verkligen hur mycket mat som helst, och man fick välja och vraka som man ville mellan jättemånga ingredienser, så jag rekommenderar det stället skarpt! Mysig inredning har de också, lite spa-känsla, och dessutom så är alla deras bestick, glas och skålar gjorda av majsstärkelse, så de är komposterbara! Superbt!

Nu ska jag sätta lite fart med låtskrivandet tänkte jag, och sedan blir det arbete ikväll också. Jag är hur trött och seg som helst, men jag hoppas att jag piggnar till snart...

Vilodag från träningen idag, tror jag... Fast jag är fruktansvärt sugen, så jag kanske, kanske smiter ned till Friskis för ett armpass... Vi får se :)

Nu: En kopp thé med lite grädde i. Gotte!

1 kommentar:

carolina sa...

älskar när man får plocka ihop sin egen sallad sådär! :) hehe, jag ska absolut fråga om soppan ;)