torsdag 29 oktober 2009

LCHF är grymt!

Jag tycker det är fantastiskt att min kropp verkligen gillar det här med LCHF-kost! När jag äter kolhydratmat så svullnar min mage allt som oftast upp och jag får jätte, jätteont, dessutom så försvinner liksom hungerskänslorna vilket gör att jag kan gå i 12 timmar eller mer utan att känna fysisk hunger! Trots träning! Naturligtvis så äter jag ju ca var 4:e timme ändå, men det är sjukt frustrerande att äta utan att vara hungrig :(

Med LCHF så blir alla de problemen så mycket mindre! Jag har mer energi och mår mycket bättre i magen. Känns som att jag har hittat min grej :) Sedan så kommer jag iofs aldrig bli extrem, och jag kommer säkert att äta kolhydratrik mat någon gång ibland, jag tror ju på valfrihet, variation och matglädje, men på det stora hela så är det nog LCHF som är min grej :)

Tandläkaren gick förresten bra! I alla fall mycket bättre än jag trodde... Jag blev 380 kr och en hel del tandsten fattigare, och hon sade att jag hade två hål som jag säkert haft jättelänge som jag måste laga. Det kommer gå på 1600 kr, men jämfört med vad jag hade väntat mig så är det super!

Hon sade också att jag hade så himla fint tandkött och bra tänder, att hon aldrig hade kunnat gissa att jag haft bulimi i 12 år... Underbart!!!

Nu ska jag tända ett ljus för min mormor som skulle ha fyllt 95 år idag (29e), och sedan blir det sängen. Imorn: Skrivuppgift hela dagen, sedan stenhård Box och så en öl eller två på kvällen med ett gäng från min gamla klass :)

Godnatt!

2 kommentarer:

borninjune sa...

Jag maste ocksa till tandläkaren. Är livrädd för vad hon kommer säga. Jag som det har aret kräkts nästan dagligen... Suck.

Linn sa...

usch tandläkaren! skönt att det inte gick på så väldigt mycket i alla fall. Äter också lchf, man känner verkligen skillnad! undar hur jag själv kunde missa hur jag alltid hade högt blodsocker och att det va därför jag blev panikhungrig allt som oftast!
keep it up:)