onsdag 30 september 2009

Nej. Det går inte.

Man måste falla till botten för att kunna klättra upp igen, och jag tror bestämt att jag hamnat på botten nu. Jag är helt slut, jag får inget gjort, jag sitter vaken halva nätterna och missar träningspass och jag fuskar med kosten för att jag är så trött att huvudet skriker efter kolhydrater och jag ger efter. "Jaha, hon har fallit tillbaka i ätstörningar" tänker ni nu, men nej, det är inte så jag menar. Jag menar bara att allting har blivit lite virrigt just nu, och det hälsosamma ätandet har hamnat i skymundan när jag inte riktigt vetat vilken fot jag ska stå på.

Det måste sluta nu, för jag orkar inte längre.

Det kommer inte bli någon träning imorgon, eftersom träning skulle innebära endast fyra timmar sömn och det fungerar inte. Däremot blir det träning på torsdag, och även fredag och lördag. Förhoppningsvis även söndag, och 3-4 pass är ju faktiskt en ganska lagom dos per vecka så det får väl räknas som okej då.

När det gäller maten så är jag fattig men har en del veggie-lchfmat hemma, så det tänker jag äta så länge det räcker, sedan får jag äta det plånboken tillåter. Så illa är det den här månaden, tyvärr.

Nu ska jag sova bredvid världens underbaraste man och krama honom jättehårt och hoppas på en morgondag som är finare än den här dagen har varit, för den här dagen har mestadels varit tårar och hopplöshet.

2 kommentarer:

J sa...

tänk inte så mkt på vad du ska göra, hur du ska äta, vad du inte får äta, när du ska träna. för mig är det en katastrof att säga att "jag inte FÅR äta godis od", då gör jag det så fort jag får tillfälle. finns det en regel som kan brytas så ska den göra det, för jag är en fri individ och har rätt att välja över mig själv. sen ser jag inte att det är jag själv som satt upp riktlinjerna från början. och så har det hållt på i 9 år. har förgäves försökt förändra min livsstil på alla möjliga sätt, men en röd tråd i alla misslyckanden har varit just förbuden. de jag brutit varenda gång. hade garanterat rökt om det inte varit för att jag tänkte "jag FÅR röka, men vill nog inte", istället för att som varje år tidigare tänkt "du FÅR INTE röka, no matter what". likadant med träning, kost od idag. jag får göra som jag vill, men jag vill det inte, jag kan träna 10 eller 0 ggr i veckan, men inga krav på ett visst antal. inga förbud betyder för mig ökad chans att lyckas.

inte sagt att det är det det handlar om för dig, så jag vet inte varför jag skrev det. är nog mest full på koffein.

Lisa sa...

Skickar en massa pepp till dig!