onsdag 2 september 2009

Jag saknar skolan!!! (Och lite om protein för vegetarianer)

Sitter och pratar med mina nyblivna klasskamrater på Facebook, och längtar så fruktansvärt mycket efter att få komma tillbaka! På måndag är det musikdags igen, med sånglektion och myspys - det kommer bli alldeles fantastiskt!

Jag har bestämt mig för att faktiskt skriva om det där med högproteinkost för vegetarianer, och det mycket tack vare "J's" kommentar på det förra inlägget. Men, det kommer inte bli i bokform, utan som en artikel(serie?) på Helt Ekologiskt. Det kommer väl publiceras om någon vecka eller så, men jag hojtar till när det är dags att gå in och läsa :)

Boxen idag var riktigt rolig! Jag körde tillsammans med Kalle, Rufs bror (Rufs hann inte med någon träning idag) och fick ett nytt smeknamn på köpet. "Djuret", det är numera jag, tydligen. Jag tror jag ser ganska arg och fokuserad ut när jag tränar... Det verkar ju så, i alla fall ;)

Instruktören var framme och berömde oss hur många gånger som helst, och det var ju skönt att höra att man fortfarande har någon form av teknik och fightingspirit kvar, trots att jag inte tränat Box regelbundet på...många år!

Nu blir det lite film här, innan det är dags att krama kudden (eller snarare krama min älskade Rufs!).

1 kommentar:

J sa...

tycker fortfarande att du ska skriva en hel bok ;) och inte bara om högproteinkost för veg. utan om kost, träning och allt omkring. och jag menar verkligen allvar :)du kan mycket om kostrådgivning, du kan mkt om träning, du kan mkt om baksidan av "manin" kring det och har upplevt båda sidor på något sätt. OCH du ger en motivation genom att här skriva detta, så jag kanske borde vara nöjd med att redan få läsa det du skriver, men det är många andra som borde få den chansen. du borde bli en ny, fast vettig, anna skipper ;P