måndag 7 september 2009

Ta vara på livet.

Min mor ringde. Hon berättade dels att polisen ringt och talat om att de hittar Ma Cherie, min lilla hundflicka som jag sålde förra sommaren. Tydligen stod mamma fortfarande kvar som ägare, och vovveliten hade rymt. Hon var i alla fall oskadd och är nu tillbaka hos sin nya ägare. Lilla, lilla gumman.

Mamma berättade även att vi tydligen känner de personer som mördats på Ingarö. Mamma kände dem väl bättre än vad jag gjorde (jag har bara fragmentariska minnen av att ha träffat dem), och hon tog det ganska hårt. Vi har träffat både offer och mördare. De har bl.a. varit på kalas i vårt sommarhus, och man skulle kunna säga att de är släktingar till oss. Det beror lite på hur man ser det.

Man bör ta till vara på livet. Man vet aldrig vad som väntar.

Nu har jag dåligt samvete över att jag kastat bort dagen på att äta massa skräp för att jag varit ledsen, och dåligt samvete för att jag över huvud taget är ledsen, när jag egentligen inte har något att vara ledsen för... Imorgon skärper jag till mig. Så det så.

(BodyPumpen gick i alla fall bra idag, och det är så grymt skönt att inse att man faktiskt SER musklerna när de jobbar, trots allt det där mjuka som sitter i vägen... Lite händer det faktiskt, trots allt.)

4 kommentarer:

livetoday - 52 kilo sa...

:O:O:O du kan bättre än det? jesus amalia! det lät grymt!

jovisst har jag det..dock är klippet 2,5 år gammalt så jag har väl utvecklats liiiite sen dess..hihi. jag kanske slänger upp det på bloggen eller så får du länken :D

soffan sa...

Åh fy, vilken dag... Jag förstår att du blev moloken, det hade jag också blivit. Hoppas morgondagen blir bättre!

Duchess sa...

Usch, det lät inte så roligt. Tur att Mashe är välbehållen iaf! Jag har bokat in tre träningspass på SATS nästa vecka, hade varit kul om vi kunde gå tillsammans någon av gångerna! Det är bodybalance på måndag 1800, Bodycombat på Valhalla på onsdag 1730 samt Box på Kungsgatan på fredag 1700. Vad säger du om något av dem? Förutom mina pass på friskis såklart :P. Mycket träning, men det är ju så roligt!

Duchess sa...

Oh, hade varit så himla roligt att boxas ihop! Det är nästa veckas fredag jag tänker på, åker ju till sthlm denna fredagen så kan inte varesig jag vill eller inte. Det är fortfarande min favoritChristian som har det passet, så det kommer bli hur kul som helst! (hmm, ordet jag ska skriva in som ordverifiering för att få lämna denna kommentar är minst sagt... underligt. "butring"... )