tisdag 8 september 2009

Dååålig uppdatering.

Förlåt. Jag har knappt varit hemma alls idag; först skola, sedan fika med Marian (och världens godaste vegan-ciabatta med hummus) och så SatsDance på det! Trevlig dag :)

Bloggen fick stå tillbaka även när jag kom hem, eftersom jag lovat att ta med mig stämmor och ackord till en låt i skolan imorgon, men givetvis hittade jag varken ackordpapperet eller stämmorna, så det blev till att sätta sig vid pianot och friska upp minnet. Nu har jag i alla fall kommit på dem och skrivit ned dem, så nu blir det stämsång på ensemblen imorgon! Vi hade vokalensemble i skolan idag, och jag misstänker att det är det roligaste ämnet som finns. Jag gillar det här med Sånglinje skarpt!

Träningen gick kanonbra, men jag börjar känna av en gammal skada i knäet så jag får nog ta det lite lugnt med vikterna på Pumpen ett tag framöver. Tråkigt, men sant.

Får se om det blir någon träning imorgon, det beror på om jag ska jobba eller inte, och det vet jag inte än...

Nu måste jag sova. Huvudvärken ligger och lurar bakom pannbenet och jag är sjukt trött. Jag lovar att skriva mer intressant imorgon än idag...

1 kommentar:

Petra sa...

Hej!

Jag har följt din blogg och jag måste bara säga att du är så fruktansvärt inspirerande! Jag tänkte mest höra lite med dig om den dära sånglinjen du går på numera! Skulle du kunna berätta lite mer om den? Och om du vet, vad som krävs för att komma in, särskilt just detgär med Gehörs och musiklära, hur pass mkt förkunskaper krävs? Jag har nämligen gått musik på gymnasiet (snart tre år sen nu iofs) och då hade vi ju lite GeMu ;) men jag har inte praktiserat det på nått sätt alls sen dess!

Om du orkar (hinner/kan/vill) kanske du kan maila mig på strandfynd@hotmail.com och säga vad du tycker och så om det!

hade varit super, och tack igen för en riktigt bra blogg!

Kram Petra