torsdag 3 september 2009

Materiell motivation (och värsta egobilden någonsin)

(Okej, lägre än så här kommer jag aldrig sjunka, men eftersom jag, Rufs och hans bror Kalle diskuterade vader för några dagar sedan, så var jag ju tvungen att fotografera mina för att se hur de ser ut... Man ser de inte så ofta ju, de sitter ju liksom på baksidan... Hur som helst, så är de inte så jäkla pjåkiga för att sitta på en mullig brutta som jag, eller vad säger ni?!)
(Materiell motivation, som sagt. Ett par 3/4, gråa byxor, ett par långa, svarta byxor, en väldigt, väldigt rosa träningsbh, två stycken kick-ass-snygga träningslinnen (jag som aldrig, någonsin tränat i linne tidigare p.g.a. mina kroppsnojjor... Men de här linnena var helt enkelt för snygga för att låta bli!), ett lila och ett svart, en supermysig knallrosa tjocktröja att gosa i till och från gymmet, och ett par superlätta, skitsnygga Nike-skor. Allt för 1532 kr! Efter 15% rabatt då. 15% är inte så mycket, men det är lätt att lura sig själv till att köpa mycket, bara man får det liiite billigare... Nu längtar jag massor till morgondagens träning! Och tack Rufs för att du lånar mig pengar tills på onsdag... Jag har ju inte fått mitt Csn ännu...)

Nu är shoppingen avklarad! Även träningen är avklarad, och jag måste erkänna att det är hemskt att träna dans. Jag känner nämligen inte igen mitt rörelsemönster, och då jag har dansat mer än halva mitt liv så är det VÄLDIGT skrämmande (fast dans kommer alltid vara underbart roligt, det är bara jobbigt att inte känna igen sig själv!). Nu ska jag träna massor av dans så jag kommer tillbaka till mitt dans-jag. Så det så.

Trots dagens bakslag i form av viktuppgång och trötthet, så känner jag mig så fantastiskt pepp nu! Nu jävlar, nu ska de där kilona bort! Träningsdosen blir ju något lägre fr.o.m. nästa vecka, då jag börjar på det nya extrajobbet, men det kommer ordna sig ändå. 3-4 ggr i veckan är helt okej, och jag får komplettera med promenader (jag måste bara förtydliga att 3-4 ggr/v är HELT okej, och till och med väldigt bra, men för mig som är van vid 5-6 pass/v så känns det ganska lite), mer vardagsmotion och bättre kost helt enkelt!

Till helgen ska jag leka hurtbulle och laga storkok och frysa in så jag har matlådor för hela veckan. Jag har inte klurat ut exakt vad det kommer bli ännu, men det ordnar sig nog snart. Eftersom jag kommer vara hemma så sällan så vill jag gärna äta middag tillsammans med Rufs varje dag, så det kommer nog bli lagad mat runt 17 efter skolan och innan träning eller jobb, och så blir det en något lättare matlåda att äta till lunch istället.
Nu: Kvällsdusch och lite längtan efter morgondagens skola och SatsDans!

1 kommentar:

J sa...

det har du bannemej rätt i, att shoppa träningskläder ökar träningspeppen. du skrev de magiska orden för att jag ska ge mig iväg och köpa ett par nya träningsskor och göra mig av med mina 7 år gamla skor (jag vet, de är minst 4 år för gamla för att fylla någon som helst funktion är bara något att ha på fötterna).
btw, jag är löjligt impad över dina vader. men att du skulle vara mullig håller jag inte med om för fem öre!