torsdag 10 september 2009

Ändrade planer, minsann!

Idag var det vilodag från träningen. Väldigt skönt, med tanke på hur trött jag är idag :)

Jag jobbade min första dag på nya jobbet idag (eller ja, jag var där på utbildning i alla fall), och det verkar som att jag kommer trivas som fisken i vattnet på det nya stället - ingen snack om saken! Dessutom så finns det kanske en möjlighet för mig att avancera lite inom företaget, redan nu i början, och det är definitivt något jag vill satsa på att göra! Om jag ska lyckas med detta avancemang så krävs att jag ger järnet och jobbar så mycket jag kan, så därför kommer det bli 4 eftermiddagar per vecka nu ett par veckor fram över...

Det ställer ju till det en hel del när det gäller mina träningsrutiner, men jag tror att jag har löst det ganska bra ändå, så att jag kan träna 4 pass trots att jag jobbar 4 eftermiddagar (mina arbetstider är 18.00-21.00):

Måndag: BodyPump 16.30-17.25 (Tokstress för att hinna duscha och galoppera till jobbet)
Tisdag: Vila
Onsdag: Cykling 06.45-07.30
Torsdag: BodyPump 06.45-07.40
Fredag: Box 17.00

Det kommer bli otroligt stressigt och otroligt jobbigt med så tidiga morgnar, men jag får helt enkelt lära mig att lägga mig tidigare och duscha snabbare (på morgnarna går bussen 08.05 mot skolan, så det blir lite tight...) ;) Om jag ska orka jobba (jag jobbar ju en del på helgerna också, på mitt gamla jobb) och studerabehöver jag mina träningspass, träningen ger mig mer energi än vad den tar och det är tokviktigt för att jag ska må bra och klara min vardag. Så med andra ord så är det helt klart värt det!

Nu är klockan dock galet mycket, och jag ska ta en sväng genom duschen innan sovdags... Imorgon är skola, BodyPump och Haket-jobb :)

Förresten så har Rufs fått jobb idag! Ett jobb som han väldigt gärna ville ha, och som verkar passa honom fantastiskt bra! Han börjar redan imorgon. Min älskling!

1 kommentar:

J sa...

Det låter jättebra att du kommer att trivas på jobbet, MEN, se upp. Man märker inte att man är utslagen för än man ligger där och inte förstår varför benen inte lyder hjärnan. Ja, du vet säkert vad jag menar. Glöm inte att hinna leva mellan alla planer också, att stressa har så mkt större inverkan på kroppen än vad folk tror.
och jag vill faktiskt kunna läsa din blogg om dagarna, så det vore synd om du kolade ;P