tisdag 1 september 2009

Kramdags.

Nu kryper jag ned i sängen hos Rufs. Det ska bli skönt att sova efter massa timmars bilåkning (värre var det nog för Rufs, han körde ju), men Kalmar var lika fint som alltid och vi fikade på världens mysigaste lilla café! Tydligen hade det bott ett jätterikt och supersnålt syskonpar där, innan det blev café (det låg i en stor våning som hade hur många rum som helst...), och när de dog och det blev dags för renovering hade man hittat mängder av pengar under tapeterna!! Helt galet!

På cafeét åt vi hur som helst jättegoda smörgåsar med hoummos och avocado, och drack is-thé till, och förutom en felaktig parkeringsbot och en mycket arrogant polisman så var det ett bra Kalmarbesök :)

Imorgon blir det träning igen, och då är det Box som gäller. Rufs har träningsvärk i hela kroppen, så han hoppar nog över, men hans bror verkar sugen på att köra! Jag är riktigt sugen, så det kommer bli hur bra som helst!

Nu känns det verkligen som att jag är på rätt spår när det gäller träningen igen, och när vi kommer tillbaka till Göteborg så blir det storhandling av nyttig mat och superfokusering. Ska börja publicera "Dagens mat" här på bloggen igen också, jag har liksom halkat ifrån det lite grann...

Jag ligger ju fortfarande ett par kilo efter, men det verkar som att det gjorde susen att sluta med betablockerarna - nu börjar det hända saker när jag tränar!

(Och slutligen, tack "J" för dina fina kommentarer! Rufs tackar också för att du tycker vi ser fina ut ihop :P Tränar du på Friskis? Vilken anläggning brukar du gå på, om jag får fråga?)

2 kommentarer:

J sa...

:)
jag tränar på västra hamngatan, oftast bara vanliga jympapass, ibland dyker jag upp på gymmet.

måste fråga om betablockerarna, var inte meningen att de skulle underlätta din vardag, och träning, eller är jag helt lost? vad är det som gör att det inte fungerar med dom? borde nog läsa på ;P

måste också passa på att tacka för en väldigt bra blogg!

livetoday sa...

jag vill komma in på musikhögskolan.... :)