onsdag 2 september 2009

Kommentarssvar till J :)

Har du ingen egen blogg som jag kan kommentera tillbaka på? :) Jag skulle vara en flitig läsare, det lovar jag!

Nu väckte du ju massa tankar hos mig om att faktiskt skriva en bok! Men nu håller jag ju på med ett annat bokprojekt, en bok som bara SKA bli utgiven! Den behandlar ämnet ätstörningar ur ett personligt (och utlämnande) perspektiv, och kommer vara i en klass för sig, om jag får säga det själv :) Men när det arbetet är färdigt, då kanske jag tar tag i det här nya projektet!

Jag har en filosofi om att man bör sluta krångla till det. Det behöver liksom inte vara så jäkla svårt! Människor snöar gärna in på kaloriräkning, krångliga termer och extrema dieter, när det egentligen bara är att göra det vi gjort sedan stenåldern - äta när kroppen signalerar hunger, och röra på oss så mycket som känns bra!

Det blir nog mer skriverier om det ämnet framöver, det kan jag nästan lova :)

(Och återigen, "J", tack för att du tycker att jag inspirerar dig. Det inspirerar mig! Massor!)

1 kommentar:

J sa...

jorå, det har jag, dock inte intressant på något vis, men den finns :)
http://jukeboxkiller.blogg.se