söndag 6 september 2009

Crepés! (Och en galet välfylld kyl!)

(Nu är det fullt i kyl och skafferi kan jag lova! Som ni ser så har vi bunkrat upp rejält med helkornsbröd - ekologiskt, såklart :) Inte så fasligt snabba kolhydrater, och faktiskt helt okej att äta någon skiva av!)
(Jag har aldrig sett en kyl som är så här välfylld! Vi spenderade ca 600 kr på rotfrukter, grönsaker och frukt, och det tog Rufs en timme att packa in allt på sin plats! Han är duktig han. Själv tränade jag under tiden... Det är riktigt skönt att ha så mycket mat hemma, och slippa småhandla varje dag. Vuxenpoäng i massor samlar vi i alla fall!)

När vi hade gosat ned oss i soffan och ätit quornfärssås med spagetti och Ben & Jerrys till efterrätt, så hörde Rufs kompis av sig och ville gå ut - så utgång blev det! Eller ja, det blev ett par öl och en drink på ett ställe på Linnégatan. Det blev helt enkelt en perfekt lördagskväll, med både en sväng på stan och god mat + film hemma i soffan :) På vägen hem köpte vi varsin crepé som nattamat, och det var riktigt gott! Den var fylld med blue cheese, vanlig ost, spenat och champinjoner, och jag som egentligen inte gillar pannkakor och saker som påminner om pannkakor fick tänka om - det var ju verkligen supergott!

Jag väger 65.6 nu (mätningen får vänta till nästa fredag, jag känner mig verkligen inre i form för det nu), och måste verkligen sätta fart (jag ska ju egentligen väga 62.5 imorgon), apropå alkohol och nattamat... Det känns som jag halkat ur rutinerna lite i och med att vi var borta några dagar, men nu är det dags att komma tillbaka. Träningen går som på räls, och där är det inga som helst problem att hitta motivation, men med kosten är det värre. Det har blivit alldeles för mycket fuskande på sista tiden, men nu är det dags att ändra på det!
Med en välfylld kyl kommer det troligen gå mycket lättare :)

Nu ska det sovas, jag är så trött att jag knappt minns vad jag skrev i föregående mening :)

Inga kommentarer: