torsdag 3 september 2009

Saker jag inte tycker om.

Jag tycker inte om att komma hem och ha gått upp i vikt. Okej, bara 0.2 kg (som jag vet beror på att det inte är "morgonvikten", och dessutom har jag ju faktiskt ätit en hel del onyttiga saker de här dagarna), men i alla fall.

Jag tycker inte om att tvingas träna i byxor som är alldeles försmå, eftersom jag bara äger två par långa träningsbyxor och det andra paret (mina favoriter) är spårlöst borta.

Jag tycker inte om känslan av uteblivna resultat.

Däremot, så tycker jag mycket om känslan av att fortfarande ha kontroll! Jag tycker om att känna att det inte är hela världen att byxorna sitter som skit och jag har gått upp i vikt, och att det fortfarande är JAG som bestämmer hur det ska bli i fortsättningen.

Jag tycker om att jag hellre går och tränar i mina för små byxor, än stänger in mig och hetsäter och kräks, som jag skulle ha gjort om det varit för två år sedan.

Jag tycker om att jag inte får några dumma "kompensationstankar", för att hjärnan redan är ockuperad av friska och sunda tankar om en fortsatt frisk och sund viktnedgång.

Det är fantastiskt fint att vara frisk, egentligen :)

Nu: StreetDance. Senare: Inköp av icke för små träningsbyxor och aerobicskor :)

1 kommentar:

livetoday sa...

TACKAR! :D:D det är grymt. att man ger sig fan på att göra något. tex som du nu..gå och träna, fastän att man inte vill, har lust med..istället för att vräka i sig massa skit! :D