onsdag 2 september 2009

Högproteinkost för vegetarianer.

Nu blir jag irriterad för andra gången i dag :P Tur att jag har så lågt blodtryck i vanliga fall, annars hade jag nog jobbat mig en bra bit mot hjärtinfarkt vid det här laget ;)

Seriöst, VARFÖR rekommenderar alla "kostexperter" lowcarb-dieter som endast är genomförbara för köttätare? Det finns mängder av kostrådgivare i vårt avlånga land, VARFÖR är det INGEN av dem som förespråkar vegetarisk kost med högt proteininnehåll? Det är ju knappast omöjligt att få ihop det!

Jag funderar på att bli nästa Paulun (fast i lite mer kvinnlig form) och skriva en bok eller två i ämnet. Vad tror ni, skulle jag passa som det? ;)

1 kommentar:

J sa...

JAAA, skriv skriv skriv, på fullaste allvar, skriv!!! :)
Det finns åt helvete för många slå-dig-på-fingrarna-kostrådgivare som berättar hur, när, varför man ska äta si och så och stigmatiserar så fruktansvärt mycket så man har magsår efter att man läst färdigt. Vi behöver fler mänskliga kostrådgivare som dessutom inte bara ser det enkla i att äta och träna rätt, utan någon som också ser svårigheterna och baksidorna av det hela. Du har dessutom en skrivförmåga och kan göra det hela roligt att läsa!
Ojoj, detta kommer jag inte ge upp i första taget, så för att slippa mitt tjat kan du faktiskt börja skriva redan nu.