måndag 30 november 2009

Dags för ny vecka!

(Såhär välfyllt är det i vår kyl numera! Underbart att hitta allt man behöver på hemmaplan, och slippa sakna något när man ska laga mat! Ni kan dock bortse från hyllan i mitten...den med all alkohol, alltså... ;) )
(På väg till bion så hittade Rufs en superfin adventskalender (längst bort på bilden) i en bokhandel. Det är 24 miniböcker som man ska hänga i granen (som vi inte har någon) när man har läst dem, och det är alltså en liten saga för varje dag! Mysigt!!! Vi hittade en bok också, "Den lilla granen", som är en saga av H.C. Andersen. Nu har vi som 1:a advents-tradition att läsa den varje år - supermys!)

Nu är det snart ny vecka, och jag ska krypa till sängs. Dessvärre så blev det vila från träningen idag, mådde inte så bra på eftermiddagen. Jag tror minsann att det är de extra kolhydraterna som sätter kroppen ur spel... Ajajaj. Inget mer sådant.

"Luftslottet som sprängdes" var hur som helst riktigt bra, och jag är sååå förälskad i den historian! Jag slukade ju böckerna som en galen, och grät nästan när de var slut. Nu har jag sett alla tre filmerna också, så det känns riktigt tråkigt. Den sista filmen var något annorlunda mot de två första, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var. Kan ha varit något med fotot och ljussättningen kanske?

Storhandling på Lidl blev det idag också! En hel massa saker fick följa med hem till kylskåpet, och nu behöver vi inte handla förrän efter jul tror jag bestämt :) Skönt! Kyckling, korv (med hög kötthalt, såklart), bacon, ost, grönsaker... Vi har allt man kan behöva här hemma! Vi har bestämt att när vi lagar mat så ska vi laga med något mindre fett och mer protein, så att Rufs som inte äter LCHF kan tillsätta mer kolhydrater om han vill, och jag kan tillsätta mer fett om jag vill. På så sätt kan vi ju ändå äta samma mat och laga middag tillsammans, fast vi äter olika varianter av samma rätt, liksom :) Jag ska försöka dra ned lite på den totala mängden energi per dag nu, någon vecka framöver, för att prova hur det känns. Det står ju still på vågen, så något måste jag göra. Så, lite mindre portioner framöver, med andra ord!

Imorn är det sånglektion, BodyPump och kvällsjobb som gäller, och sedan så väntar en hektisk men sjukt rolig vecka! På tisdag är det konsert i Nordstan (KOM DIT, alla som kan! 14.15 och 16.15 står jag på scen, och även 15.00 när jag och Matilda ska köra vår countrylåt), onsdag så kör Louise ett rockpass på Friskis, torsdag är det julbord med assistent-jobbet, fredag jobb på Haket, lördag blir det hamburgare (LCHF för min del) och öl med Rufs, Julia och David och på söndag ska jag sova som en tok :P Massa träning och skolarbete ska hinnas med i veckan också, ojojoj!

Nåja - godnatt!

2 kommentarer:

Lilla a sa...

Tycker också att både Stig Larssons böcker och de två första filmerna är kanoners!

Ser att du har fullt upp idag men tror att du ändå kanske kan anta min utmaning...

Kanske har jag något som kan skapa lite extra motivation för dig denna vecka. Jag behöver hjälp med att sticka ut näsan utanför dörren och ta en promenad. Därför har jag lagt ut en utmaning på min blogg. Antar du den? Om du gör det så får du dessutom lite gratisreklam för din blogg (om du vill det) genom att jag skriver att du är med + namnet på din blogg.

Men även om du inte antar utmaningen så skulle jag bli glad om du besökte min sida: gladdagboken.se

Hoppas du får en bra vecka!

/Lilla a

livetoday - 52 kilo sa...

HAHAHAHA. smart idé :D:D
funderar på att baka någon tårta snart. med en snygg design :D vi får se. kram