måndag 14 december 2009

Planer inför framtiden.

(Vår otroligt inspirerande lärare Pernilla Blomqvist som pratar med en av mina kurskamrater.)
(Här övas det knäböjsteknik! Suddig bild, men snygg knäböj...)
(Och här övas det utfall, min ackilleshäl inom BodyPump-teknik. Men nu tror jag att de sitter som en smäck, och under helgen har jag gått från att köra med bara kroppsvikten till att köra med 12 kilo på stången! Tänk vad lite finslipande av teknik kan göra!)

Jag har stora planer minsann. Så enormt stora planer att det liksom pirrar i hela kroppen bara jag tänker på det, och det känns bra. Så otroligt bra!

Den här BodyPump-utbildningen var utan tvekan det bästa som kunde hända mig just nu. Jag har funderat och funderat och funderat över framtiden och över vad jag vill göra med mitt liv, jag har varit förvirrad och ändrat mig stup i kvarten och ibland har jag haft för många alternativ för att nästa dag ha alldeles för få. Jag har inte vetat vart jag har varit på väg och inte heller vetat vart jag hör hemma, men nu vet jag. Nu vet jag definitivt. Jag hör hemma där jag började som 15-åring - i träningsbranschen.

Jag skrev ju att jag hittade delar av mig själv den här helgen, som jag hade tappat bort, och så är det. Jag hittade den där kämparglöden och viljan igen, den där viljan att åstadkomma något och bli något. Jag hittade tillbaka till samma längtan som jag hade som ung. Längtan efter att bli en riktigt jävla bra instruktör. Saken är att jag redan har varit en riktigt jävla bra instruktör; jag har fyllt mina klasser och varit favorit på gymmen, men det går alltid att komma längre. Jag har stora mål och kommer sikta högt, och det känns så jäkla skönt att veta vad det är jag vill! Äntligen! Eller fortfarande, rättare sagt.

Jag tänker komma in på Hälsopromotion och jag tänker starta mitt företag, och jag tänker bli en av de bästa BodyPump-instruktörerna på Sats och jag har faktiskt till och med högre mål än så inom gruppträningen...

Dessutom så tänker jag satsa ännu mer på min egen kropp. Dock kommer den riktigt hårda satsningen komma först efter nyår, för det känns inte som en jättestor idé att börja satsa seriöst nu, när det bara är en vecka kvar tills vi åker hem för att fira jul... Men, efter nyår så blir det satsning mot toppform, på riktigt. Hård och seriös träning, med stort fokus på kosten. Jag ska bli så vältränad som jag aldrig varit innan, och det bästa är att jag är så enormt taggad för det!

När jag var yngre så kämpade jag så hårt för att bli någon annan, jag hade en bild av hur jag skulle vara som "perfekt", och jag höll på att gå i döden för den där jakten på det perfekta. På något sätt finns den där längtan kvar, fast "perfekt" har bytts ut mot "så bra jag kan bli, utefter mina egna förutsättningar och egenskaper", och det bytet tar också bort all stress och press som det tidigare innebar. Nu känner jag bara längtan och lycka inför det, och jag är som sagt riktigt laddad!

Mitt nästa mål (jag kommer lägga upp ett helt inlägg med målformuleringar så småningom) är att gå Combatutbildningen också på nytt. Jag tror att nästa tillfälle kommer vara i maj här i Göteborg, och det kan nog vara ganska lagom. Jag vill känna mig mer vältränad och i god fysisk form när jag går den, så det känns som ett lämpligt antal månader tills dess.

Nu ska jag dock sova, imorgon är det rep inför våra två julkonserter som gäller. Godnatt!

Inga kommentarer: