lördag 19 december 2009

Första passet och dietplanering...

Första passet på SATS avklarat, och det känns riktigt, riktigt roligt att vara tillbaka :) Det gick bra för både Carina och mig, jag gjorde ett par små koreografi missar (givetvis på de delar jag trodde att jag verkligen kunde, de jag var osäker på gick som smort...) och tappade nog lite teknik vid något tillfälle, men på det stora hela så gick det bra och jag är nöjd! Hoppas att deltagarna tycker det samma. Det var två kvinnor med som verkligen gav mig tonvis med energi under klassen, de log och skrattade och det syntes i ögonen på dem att de trivdes - underbart!!

Jag har massor av saker att jobba på, som liksom har fallit bort under mitt uppehåll, men det kommer komma tillbaka snart och lagom till filmningen i mitten på februari kommer jag vara tip-top ;) Jag längtar redan till 2:a januari, då jag vickar på den klass som kommer bli min på vårschemat. Uuuunderbaaaart! Nu ska jag bara se till att ha råd med lite snygga Les Mills-kläder också :P

Jag har skrivit färdigt kostprogrammet för dieten som börjar i januari, och jag är galet taggad på att köra igång nu! Det är ett tråkigt program utan särskilt mycket njutning, men det gör faktiskt inget... Det är bara drygt 3 månader det handlar om, och efter det får jag ta och utvärdera vad jag ska göra för att fortsätta.

Målet är att gå ned ca 1 kg/vecka i fettvikt, och jag ligger ungefär 500 kcal under det jag förbrukar, så det är ett rimligt mål.

Kcal: ca 1800/dygn
E% fett: 72
E% protein: 23
E% kolhydrater: 5
Gram fett: 142
Gram protein: 102
Gram kolhydrater 23

Det enda jag inte är nöjd med är att kolhydraterna ligger så pass högt som de ändå gör. Jag hade gärna hamnat under 20g per dag. Men, det är inte hela världen och så länge jag ligger under 5 E% kolhydrater så är det faktiskt ingen fara :) På det stora hela så är det ett riktigt bra kostprogram om man ser det ur LCHF-perspektiv! Jag kommer inte ha några ätardagar under den här perioden (med undantag för SATS Inspiration Day- helgen och andra eventuella, stora event), i alla fall inte då det kommer till kolhydrater och alkohol (som iofs är en form av kolhydrater, men ändå...). Men, på helgen får jag minsann äta vilken mat jag vill, så länge jag håller ned kolisarna. Jag kommer nämligen bli tokig annars, och det vill jag inte ;)

Träningsplaneringen tar vi en annan dag, för nu är det sovdags för länge sedan! Godnatt!

Inga kommentarer: